Renault, 12 yıldır Batı Avrupa’da ticari araçların tartışılmaz lideri. Renault, 2009 yılında büyük düşüş gösteren satışlara (2009’da - %28) %14,81 pazar payıyla, direnmeyi başardı.

Renault, 2010 yılında liderliğini güçlendirmek amacıyla pazara üç yeni model sunuyor. Renault’nun Yeni Renault Master, Yeni Renault Trafic ve Yeni Renault Kangoo Express Maxi ile zenginleştirdiği ürün gamı 2 ila 22m3 arası bir hacim yelpazesi sunuyor.

Bu yeni ticari araç yelpazesinin amiral gemisi olan Yeni Renault Master’ın öne çıkan tasarımı aracın sağlamlığını yansıtıyor. Sürücü kabininin ergonomisi pazarın en iyi konfor seviyesini sunmak üzere tasarlandı.

Aracın yeni 2.3 dCi motoru, 100, 125 ve 150 bg olmak üzere 3 güç seviyesinde sunuluyor. Şu anki Master’a nazaran 100km’de 1 lt’lik bir kazanım sunan Yeni Renault Master, 7,1 lt/100 km ortalama karma yakıt tüketimi ile NEDC (New European Driving Cycle) tüketimde lider. Araç, %40 oranında düşürülen bakım maliyetiyle pazarın en iyileri arasında yer alıyor.

Yeni arkadan itişli versiyonları, ürün gamı, dördüncü bir uzunluk (22 m³’e kadar kullanılabilir yükleme hacmi), 3,5 t ve 4,5 t’luk çifttekerli versiyonları ve sunduğu yeni üst yapılı ürün olanaklarıyla zenginleşiyor.

Aynı şekilde Yeni Renault Trafic de iyileştirilmiş bir konfor ve ergonomi sunuyor. Aracın torpido göğsü, daha fazla eşya saklama gözüne yer açmak üzere yeniden şekillendirildi. Araçta ayrıca binek otomobillerden esinlenen yeni donanımlarla kabin içi yaşamı daha konforlu hale getirildi.

Yeni Renault Trafic’in tüketimi kayda değer derecede düşen 2.0 dCi motoru, artık ile sunuluyor.

Yeni Renault Kangoo Express Maxi’nin dingil mesafesi 40cm daha uzun. 2 ve 5 koltuklu olmak üzere iki versiyonu bulunan aracın kullanılabilir hacmi 4,6 m3’e kadar çıkabilirken, yükleme uzunluğu 2,90 m. Araç, gelişmiş bir modülarite ve mükemmel yol tutuşunu bir arada sunuyor.

Renault, profesyonel müşterileri nezdindeki satış stratejisini 20 ülkede başlattığı Renault Profesyonel ağıyla sürdürüyor. Renault Profesyonel noktalarında, müşterinin bütün ihtiyaçlarına pratik ve etkin çözümlerle ayrıcalıklı bir hizmet sunuluyor.

Renault Grubu’nun bir başka hedefi de daha çevre dostu ve herkes için ulaşılabilir çözümler önermek. Bugün Renault, Renault eco² imzasını ticari araçlara yayarak, ürünlerinin çevre boyutunu daha görünür kılıyor. Artık, Renault eco² imzası, binek ya da ticari, van ya da minivan bütün gamın ortak özelliği.

Öte yandan, 2011’in ilk yarısında, 160 km menzile sahip olan Kangoo Express’in %100 elektrikli versiyonu da pazara sunulacak. Kullanımda « sıfır salınım» bu hafif ticari araç 3 m3 optimal yükleme hacmiyle profesyonelleri hedef alacak. Araç öncelikli olarak, kent içi ve kent çevresi kullanım için öngörülüyor.

YENİ RENAULT MASTER
ZENGİN SEÇENEKLİ BİR ÜRÜN GAMI, TUTUMLU BİR ARAÇ

Yeni Renault Master’da öne çıkan tasarım, Renault’nun ticari araçlarda yeni tasarım çizgisinin habercisi. Büyük bir panelvanın sağlamlığını ve işlevselliğini yansıtan hatları, güçlü ve anlamlı.

Yeni Master, pazarın en fazla işlevsel eşya saklama gözü sunan kabinine sahip. Profesyonel müşterilerimizin gündelik hayatlarında gereksinim duydukları eşyalar için özel olarak tasarlanan bu gözler, kabinle bütünleşirken son derece de ergonomik.

Yeni Renault Master, binek otomobil düzeyinde konfor özelliklerine sahip. Sürüş kabininin ergonomisi, uzun yolda bile, üst sınıf bir konfor sunmak üzere tasarlandı.

Yeni Renault Master’ın şasisi bütün yükleme şartlarında, performans ile konforu bağdaştıran özelliklere sahip. Yeni Renault Master’ın özellikle ticari araçların gereksinimleri göz önünde bulundurularak geliştirilmiş yeni 2,3l dCi motoru 3 versiyon halinde sunuluyor (dCi 100, dCi 125 ve dCi 150). Yeni motor hem önden çekişli (dikey montaj) hem de arkadan itişli (yatay montaj) versiyonlarda kullanılıyor.

Mevcut Master’a göre ortalama 1lt/100km’lik bir tasarruf sunan ve tüketimi 7,1lt/100km’den başlayan karma tüketimi ile Yeni Renault Master’ın önden çekişli versiyonları NEDC (New European Driving Cycle) tüketiminde lider.

Yeni arkadan itişli versiyon sayesinde, ürün gamına L4 uzunluğundaki yeni bir versiyon, çift tekerlekli 3,5t ve 4t’luk versiyonlar (22³’ye kadar yükleme hacmi) ve yeni üst yapılı ürün olanakları ekleniyor.

Yeni Renault Master sadece Fransa’da, Batilly SOVAB* fabrikasında üretiliyor (Meurthe-Et-Moselle vilayeti).

*SOVAB (Société des Véhicules Automobiles de Batilly) %100 Renault’ya ait bir kuruluştur. 1. ÖNE ÇIKAN TASARIM

Yeni Renault Master’da öne çıkan tasarım, Renault’nun yeni ticari araç tasarım çizgisinin habercisi. Büyük bir panelvanın sağlamlığını ve işlevselliğini yansıtan hatları, güçlü ve anlamlı.

2. KABİN İÇİ KONFORDA YENİ REFERANS

Yeni Renault Master, pazarın en fazla eşya saklama gözleri sunan kabinine sahip. Profesyonel müşterilerin gündelik hayatlarında gereksinim duydukları eşyalar için özel olarak tasarlanan bu gözler, kabinle bütünleşirken son derece de ergonomik.

3. « BİNEK OTOMOBİL DÜZEYİNDE » KONFOR DONANIMLARI

Yeni Renault Master binek araçlarınkine çok yakın bir konfor sunuyor. Sürüş kabininin ergonomisi, uzun yollarda bile optimal bir konfor sunmak üzere baştan sona yenilendi. Isı ve ses konforuna da özel bir özen gösterildi. Araçta sunulan birçok konfor donanımı binek otomobillerden esinleniyor.

4. ÖRNEK DİNAMİK SÜRÜŞ ÖZELLİKLERİ

Yeni Renault Master, yükesek performanslı, mükemmel ivlemeler sağlayan tutumlu düşük CO2 salınımlı motor seçenekleri ile binek araçlara çok yakın bir sürüş zevki sunuyor. Yeni Renault Master’ın şasisi bütün yükleme şartlarında, performans ile konforu bağdaştırıyor. Özellikle ticari araçların gereksinimleri göz önünde bulundurularak geliştirilmiş yeni 2,3l dCi motoru 3 versiyon halinde sunuluyor (dCi 100, dCi 125 ve dCi 150) ve hem önden çekişli (dikey montaj) hem de arkadan itişli (yatay montaj) versiyonlarda kullanılıyor.

6. YENİ ARKADAN İTİŞLİ VERSİYONU İLE DAHA ZENGİN BİR GAM

Gam, yeni arkadan itişli versiyonları sayesinde, yeni bir L4 uzunluğu (22m³’e kadar yükleme hacmi), çift tekerlekli 3,5t ve 4,5t’luk versiyonları ve üst yapılı ürün olanakları ile zenginleşiyor.

Yeni Renault Master, 4 uzunluk ve 3 yükseklik olmak üzere, 8 ila 22m³ arasında 12 değişik yükleme hacmi sunuyor. Aracın altına yerleştirilen yedek lastik, aracın yük alanında ek hacim sağlıyor.

7. EN BÜYÜK ÖNCELİK GÜVENLİK

Birçok yeni donanımlarla desteklediği Yeni Renault Master’ı segmentinin en güvenlileri arasına sokmak için çabalarını katlayan Renault için güvenlik, önceliklerin başında geliyor.

YENİ RENAULT TRAFIC, KONFOR VE ERGONOMİ

Renault Trafic %13,5 pazar payıyla 2009’da Avrupa’da segmentinin üçüncüsüydü. Yeni Trafic ile Renault, hem profesyonel hem binek araç müşterilerinin beklentilerine daha da uygun bir ürün sunuyor.

Bu yeni aracı simgleyen kilit sözcükler konfor ve ergonomi. Aracın torpido göğsü işlevsel eşya gözlerine yer açmak için yeniden tasarlandı. Araca ayrıca, binek otomobiller dünyasından esinlenen ve araç içi konforu pekiştiren yeni donanımlar eklendi. Öte yandan, Yeni Renault Trafic , yeni 2,0lt dCi motoruyla yakıt tüketimi de hissedilir bir şekilde düşürdü.

YENİ RENAULT KANGOO EXPRESS MAXI: EKSİKSİZ VE EŞSİZ BİR GAM

Renault Kangoo Express bir ticari başarı hikâyesine imza attı. Renault, 1997 yılında pazara sunulan ve bütün dünyada 1,6 milyonun üzerinde satış gerçekleştiren minivan gamını, on yıl sonra Kangoo Express ile yeniliyor.

Bu yılın başında, Ticari Araçlar Bölümünün aldığı kararla, Kangoo Express gamı Renault Kangoo Express Maxi ile tamamlanıyor. Böylece modern ve anlamlı tasarım ile yeni araç 2 farklı uzunluk ile profesyonellerin bütün gereksinimlerine cevap veriyor.

40cm’ye yakın bir uzunluk kazanan Renault Kangoo Express Maxi, 2 ve 5 koltuklu olmak üzere iki versiyona sahip. Renault Kangoo Express Maxi, 4,6m3’e varan kullanılabilir yükleme hacmi ile maksimum 2,90 m yükleme yüksekliği ile gelişmiş bir modülaritenin yanı sıra, mükemmel bir yol tutuşu ve çok daha ekonomik motor seçenekleri sunuyor.

RENAULT’NUN TİCARİ ARAÇ STRATEJİSİ

14. RENAULT PROFESYONEL : PROFESYONELLERİN GEREKSİNİMLERİNE AYRICALIKLI HİZMET

On iki yıldır Avrupa ticari araç pazarının lideri - 2009’da %14,81 pazar payı - olan Renault, profesyonel müşterileri nezdindeki satış politikasını, dünyanın yirmi ülkesinde başlattığı Renault Profesyonel ile sürdürüyor. Renault Profesyonel noktaları, müşterilerin bütün gereksinimlerine pratik ve ektin bir çözüm getiren ayrıcalıklı bir hizmet sunuyor.

Renault, ticari müşterilerinin beklentilerini karşılamak için Renault Profesyonel ile sadece kurumsal müşterilere özel ayrı bir satış ve satış sonrası hizmetleri sunuyor. Mesleki beklenti ve gereksinimlerine en uygun çözümler, konusunda uzman ve özel hizmetler bir arada bulunyor.

Renault Profesyonel noktası yeni ya da 2. el araç satın alındığından itibaren ve tüm kullanım süresi boyunca müşterinin ihtiyacı olacak kişiselleştirilmiş ve özel bütün hizmetleri sunuyor. Örneğin, standart ve üst yapılı araç seçiminde, finansman veya bakım konularında danışmanlık ve teknik destek hizmetleri...

Renault Profesyonel noktasında hizmet veren uzman kadro mesleğin kural ve standartlarına göre eğitim görmüş gerçek profesyonellerdir. Renault ticari araçları ile ilgili müşteriye tavsiyelerde bulunurlar, danışmanlık yaparlar ve gereksinimlerine en uygun üst yapı çözümlerini önerirler. Aracın teslimatından itibaren tüm kullanım süresince bir satış sonrası uzmanı kişiye özel hizmet veriyor.

Renault satış ve satış sonrası hizmet ağına bağlı tüm görevlilerin yakın ilgileri ve yoğun çalışmaları sayesinde, araç seçiminden bakımına kadar her aşamada Renault Profesyonel müşteriye zaman kazandırıyor.

Renault Profesyonel’de Renault’nun tüm ticari araçlarını ve üst yapılı versiyonları aynı showroomda sergileniyor, talep edildiğinde deneme sürüşü yapılabiliyor.

Renault Profesyonel, Satış Sonrası’nda da ayrıcalıklar sunuyor.
* Esnek mesai saatleri
* 1 saat içinde diyagnostik (arıza teşhisi) hizmeti
* 8 iş saati içinde randevusuz bakım servisi
* Onarım sırasında araç geri teslim süresi belirtilir

15. ÇEVREYE DAHA SAYGILI TİCARİ ARAÇLAR

Renault , Renault eco² imzasını bütün ticari araç gamına uyguluyor

Binek araçlarda 2007’de Renault eco², 2008 Eylül ayında ise Dacia eco² imzasını devreye alan Renault, araçların ömür sonunda geri kazanım aşamasına kadar olan ömür döngüleri konusunda müşterileri ile yoğun bir diyalog başlatan Renault Grubu, herkesin erişebileceği daha ekolojik kitlesel çözüm üretme hedefini sürdürüyor.

Bugün, Renault eco² imzasını ticari araçlar gamına da yayarak, ürünlerinin çevresel boyutunu daha görülür kılıyor. Artık, Renault eco² imzası, binek olsun, ticari olsun, van veya minivan olsun bütün araçların ortak özelliği.

Renault eco² : üç denenebilir ve denetlenebilir kriter

Bütün araçlara uygulanan üç ortak kriter:

- araçları üreten bütün tesislerin, çevre etkilerinin azaltılmasına yönelik (su ve enerji tüketimi, görsel ve ses kirlenmeleri, atmosfer ve suya bırakılan atıklar, atıkların tasnifi ve yeniden değerlendirilmesi) proseslerde elde edilen ilerlemeleri belgeleyen ISO 14001 belgesine sahip olması.
- kilometrede 195 gramın altında CO2 salınımı değerine sahip araçlar.

Panelvanların imzayı alabilmeleri için, kilometrede karbondioksit salınımları 195 gramın altında olmalı ve B30 veya E85 uyumlu olmalıdır. Renault, CO2 salınımını her iki yılda bir 10 gr azaltarak 2020 yılına kadar kademeli olarak 150 grama düşürmeyi hedeflemektedir.

Minivanlarda aranan değerler ise binek araçlar ile aynıdır ve kilometrede 140 gramdır.

- araçlarda en az %5 oranında geri kazanılmış plastik kullanılmalıdır. 2010 yılı için aracın kitlesinin %5’i olarak belirlenen bu oran kademeli olarak, 2020’de %20’ye ulaşmak üzere arttırılacaktır.. Geri kazanım açısından ise, aracın kitlesinin %85’i geri kazanılır olabilmeli ve %95 oranında yeniden değerlendirilebilmelidir.

Herkesin erişebileceği daha ekolojik araçlar

Renault eco² imzasını bütün araç yelpazesine yayan Renault, binek araçlar konusunda başlattığı iddiayı sürdürürken, ilk kez ticari araçlar konusunda profesyonellerle aracın ömür döngüsü üzerine yeni bir iddia başlattı. Bunu yaparken panelvan ve minivanların ulaşımına bağlı çevre sorunlarının görünürlüğünü vurgulayan Renault, şirket bünyesinde özellikle CO2 salınımında kaydedilen ilerlemeleri ölçen gerçek bir dinamiği harekete geçirdi. 2010’un ikinci yarısında pazara sunulacak olan ilk Yeni Master Renault, 2.3 dCi motorla donatılacak.

Nihayet, Z.E ticari araç gamıyla da Renault çevreye saygı konusunda yeni bir aşamaya imza atıyor.