Renault yeni bir altı ileri otomatik vites kutusu sunuyor. EDC olarak adlandırılan bu vites kutusu (Efficient Dual Clutch), klasik otomatik vites kutularına nazaran net düşüş gösteren yakıt tüketimi düzeyi ve CO2 salımları sergiliyor (%17’ye kadar yakıt tüketim düşüşü, km başına yaklaşık 30 g CO2 azalması sağlanıyor).

Bu yeni EDC vites kutusu Türkiye’de ilk kez 2010 yılı Aralık ayında tüketiciyle buluşuyor. Mégane HB ve Fluence modellerinde lasmanı gerçekleştirilen otomatik EDC vites kutusu, 2011 yılının ilk yarısında Grand Scénic, Mégane Sport Tourer, Mégane Coupé modellerinde yer alacak. 2011 yılı Nisan ayında Türkiye’de satışa sunulacak olan Mégane Coupé Cabriolet modelinde de, EDC vites kutusu, motor seçenekleri arasında yerini alacak. Azaltılmış CO2 salımlarıyla, Fluence ve Mégane HB Renault Eco2 imzasını taşıyan ilk otomatik vites kutulu versiyonlar olarak Türkiye ürün gamında yerini alıyor. Fluence’ın 1.5 EDC 110bg motor seçeneği Extreme, Dynamique ve Privilège versiyonlarında sunuluyor. Mégane HB 1.5 EDC 110bg seçeneği ise Expression, Sport Edition, Dynamique ve Privilège donanım seviyeleriyle tüketicinin beğenisine sunuluyor. Fluence 1.5 EDC 110 bg 46.650TL, Mégane 1.5 EDC 110bg ise 45.350TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor.

Otomatik vites kutusu EDC’nin üstünlükleri:

Renault’nun yeni otomatik vites kutusu EDC, otomatik vites kutuları ailesine aittir. Debriyaj pedalı yoktur, vites kumandası otomatik tiptendir (PRND) ve tek dokunuşlu kumandalıdır (+/-). İdeal vitesi seçen bir işlemciyle kumada edilen vites geçişleri, otomatik ve yumuşak şekilde yapılır.

Motorun verimini ve yakıt tüketimini optimize etmek amacıyla, Renault EDC vites kutusu için « kuru » tip çift kavramalı bir teknoloji seçimi yaptı. Bu teknoloji iki kavrama içeriyor: Birincisi tek viteslere (1., 3. ve 5.), ikincisi ise çift viteslere (2., 4., 6.) ve geri vitese ayrılmış bulunuyor. Dişliler dört mil üzerinde taşınıyor: İki adet konsantrik grup mili (her biri bir kavramaya bağlı) ve iki adet kamalı mil. Vites seçimi, aynı manuel vites kutusunda olduğu gibi senkromeçlerle yapılıyor. Bir işlemcinin kumanda ettiği elektrikli iticiler senkromeçlerle kavramaları yönetiyor.

- Manuel vites kutulu otomobillerde elde edilenlerle kıyaslanabilir tüketim değerleri ve CO2 salımları

Bu hedef Renault mühendislerinin çeşitli teknik tercihlerine rehberlik etti:

• « Yaş » kavrama disklerinde veya klasik otomatik vites kutularının konvertisörlerinde bilinen istenmeyen sürtünmelerin sınırlandırılmasını sağlayan « kuru» çift kavramalı teknoloji. • Enerji tasarrufu sağlayan elektrikli iticilerle çift kavramanın ve senkromeçlerin yönetimi. • Minimum tüketim amacıyla optimize vites geçiş yasalarının ayarlanması: Sistem, belli bir hızda en yüksek viteste olacak şekilde hızlı vites artışı sağlıyor, bu ise tüketimin ve CO2 salımlarının kontrol altında tutulmasını mümkün kılıyor.

- Güvenli akıcı sürüş

Hızlı ve akıcı otomatik vites değişiklikleri

Tüm otomatik vites kutularında olduğu gibi, vites geçişleri « tork altında » gerçekleşiyor: Vites geçişlerinde motor ile tekerlekler arasında tork transferinde herhangi bir kesinti olmuyor. Vites değiştirme dışındaki sürüş fazlarında, kavramalardan biri kapalıdır (motor torkunu geçirilmiş olan viteste aktarır, diğeri ise açıktır ve bir sonraki geçirilecek vitese bağlı kalır). Uygun anda vites geçişi bir kavramadan diğerine geçerek gerçekleştirilir: Birinci kavrama açılırken, ikincisi aynı anda kapanır, bu da vites değişikliği (« tork altında ») sırasında sürekli çekiş olmasını sağlar.

Vites geçişleri esnek ve sarsıntısız oluyor ve rahat ve güvenli seyahatler için akıcı bir sürüş sağlıyor.

Sürücünün komutlarına anında cevap:

Altı ileri vitesli ve kısa geçiş süreli (290 ms) yeni vites kutusu EDC büyük bir tepki gücüne sahip olup, gerek otomatik modda gerekse tek dokunuşlu modda mekanik vites kutularınınkine benzer bir sürüş keyfi sağlıyor. zbr/> İşlemci çeşitli sürüş parametrelerine bağlı olarak ideal vitesi seçiyor. Tam ihtiyacı olduğunda uygun gücü hızla vererek sürücünün komutlarına anında cevap veriyor.
Sürücü her an tek dokunuşlu modu seçerek sistemin kumandasını tekrar elde edebiliyor.

Daha akıcı sürüş için optimum « sürüklenme ».

Klasik bir otomatik vites kutusunda olduğu gibi, rölantide fren pedalı serbest bırakıldığında otomobil aşamalı şekilde harekete geçiyor. Bu sistem özellikle trafik sıkışıklığında veya park manevralarında son derece işlevsel oluyor.

Rampada kalkışta yardım sistemi:

Yokuşta kalkışlarda sürücü pedal frenini bıraktığında, otomobili birkaç saniye hareketsiz tutmak için sistem tekerlekler üzerindeki fren basıncını sürdürüyor. Sürüklenme önleme sistemi ile birleşen bu sistem otomobilin geri hareketinin önlenmesini sağlıyor ve rampada güven içinde kalkışları garanti ediyor.

Bu yeni EDC vites kutusu Türkiye’de ilk kez 2010 yılı Aralık ayında tüketiciyle buluşuyor. Megane HB ve Fluence modellerinde lasmanı gerçekleştirilen otomatik EDC vites kutusu, 2011 yılının ilk yarısında Grand Scénic, Mégane Sport Tourer, Mégane Coupé modellerinde yer alacak. 2011 yılı Nisan ayında Türkiye’de satışa sunulacak olan Mégane Coupé Cabriolet modelinde de, EDC vites kutusu, motor seçenekleri arasında yerini alacak. Bu otomatik vites kutusu ile donatılmış olan Mégane Hatchback ve Fluence sadece 114g CO2/km salım değeri sergiliyor.

EDC Teknik Özellikleri

Maksimum tork: 240 Nm
Ağırlık: 82 kg (çift sönümlü volan dahil)
Uzunluk: 384 mm
Grup mil eksen aralığı (Diferansiyel): 188 mm
Yağ hacmi: 1.7 l
1. vites dişli oranı: 15,6 (Mégane) - 17 (Scénic)
6. vites dişli oranı: 2,4 (Mégane) - 2,6 (Scénic)
Açıklık: 6,6
Kontrol birimi: Entegre
Geri vites freni: Mekanik
Vites geçiş iticileri: Elektromekanik
Kavrama aktivatörleri: Elektromekanik

Oyak Renault Otomobil Fabrikaları

Oyak-Renault Otomobil Fabrikaları, bugün Renault firmasının Batı Avrupa dışındaki en büyük iştiraki konumunda bulunuyor. Kaporta-montaj ve mekanik-şasi fabrikaları, uluslararası lojistik merkezi ve Ar-Ge merkezinden oluşan Oyak-Renault, Renault Grubu’nun dünya çapındaki 38 üretim merkezinden biri. Yıllık 360 bin otomobil ve 450 bin motor üretim kapasitesine sahip. Oyak-Renault, halen Symbol, Clio III modelinin 3 ve 5 kapılı hatchback ve Grand Tour versiyonlarını, Fluence ve Megane HB modelleriyle bu otomobillerin motor ve mekanik aksamlarını üreterek ihraç ediyor.

Oyak-Renault Otomobil Fabrikaları, kurulduğu günden günümüze otomobil üretiminin yanı sıra mekanik faaliyetlerini de gerçekleştiren, bu konuda yüksek yatırımlar yapan bir üretici olmanın ayrıcalığını kısa süre önce 3 milyonuncu vites kutusunu üreterek yaşadı.

Oyak-Renault Otomobil Fabrikaları, Türkiye’deki 40 yılı aşan tarihi boyunca Türkiye’nin ilk station wagon (Renault 12 SW), ilk klimalı (Renault 12 GTS), ilk dizel motorlu (Renault 9 GTD), ilk otomatik vitesli (Renault 9), ilk yol bilgisayarlı (Renault 21 Concorde) otomobilini ve ilk dizel otomobil motorunun üretimini gerçekleştirerek pek çok ilke imza attı. Oyak-Renault Otomobil Fabrikaları, önümüzdeki yıl başlayacak elektrikli Fluence üretimi ile Türk Otomotiv Sanayi’nde yeni bir çığır açacak. Kullanımda sıfır salımlı elektrikli araç ile Renault herkese sürdürülebilir ulaşım olanağı sunan bir çözüme hazırlanıyor. Elektrikli otomobille herkes için sürdürülebilir ulaşım olanağı sunan devrimsel nitelikteki bu çözümde Oyak-Renault Otomobil Fabrikaları elektrikli Fluence ile önemli bir rol üstlendi.

Oyak-Renault Otomobil Fabrikaları bugün, Türkiye’nin Üçüncü Büyük Sanayi Kuruluşu ve aynı zamanda en fazla ihracat yapan kuruluşu konumunda da yer alıyor. Türk Otomotiv Sanayi içerisinde ise üretim ve ihracatta liderliği 13 yıldır aralıksız sürdürüyor. Bu başarı, ortaklar Oyak ve Renault’nun birbirlerine ve Türkiye’ye duydukları güven çerçevesinde uzun vadeli öngörülere dayanan bir strateji izleyerek doğru zamanda doğru kararlarla yaptıkları yatırımlardan kaynaklanıyor.

Oyak-Renault, Renault gibi güçlü bir grubun 17 ülkede faaliyet gösteren 38 üretim tesisinin özellikle kalite konusunda en önde gelen üretim tesisi konumunda bulunuyor. Esnek üretim sistemi sayesinde pazarlardaki iniş ve çıkışlara kolaylıkla uyum gösterebiliyor. Bu becerinin yanı sıra yüksek nitelikli çalışanlar ve Oyak-Renaut’yla birlikte gelişen, büyüyen imalatçılar, kriz dönemlerinden başarıyla çıkılmasını sağlıyor.

Oyak Renault Otomobil Fabrikaları Mekanik Faaliyetleri

1.000 kişinin çalıştığı Mekanik Fabrikası, 4 ayrı üretim hattından oluşuyor. Motor Departmanında son nesil çok noktadan enjeksiyonlu 1.4 8 ve 16 supap, 1.6 16 supap benzinli ve 1.5 8 supap common rail dizel K motorlar üretiliyor. Motor departmanı 3 ekiple %50'si dizel olmak üzere, saatte 73, haftada 10.000 adet motor üretim kapasitesine sahip. Vites Kutusu Departmanı Symbol, Clio, Fluence ve Megane HB modellerinde kullanılan vites kutularının işlenmesi ve montajını gerçekleştiriyor ve halen 3 ekiple haftada 6.000 vites kutusu üretiyor.

Şasi Departmanında ise Oyak-Renault'da üretilen araçlarda kullanılan ön ve arka takım parçaları işleniyor ve ön ve arka takımın montajı yapılıyor. Ayrıca üretilen araçların motor beşiği dingilleri kaynakları gerçekleştiriliyor. Şasi Departmanı ise halen 3 ekiple haftada 6.500 ön-arka takım montajı yapıyor.