Renault güvenlik
human first programı
trafikteki herkes için güvenliği arttırıyoruz
Tüm verilerin analizi, çarpışma testleri büyük tatbikatlar... Renault olarak kazaları ve ciddiyetini azaltmakta kararlıyız.
Araştırmacılar, uzmanlar ve acil yardım ekipleriyle birlikte geliştirilen human first programının tek bir hedefi var, sürücülerin, yolcuların, yayaların yani trafikteki herkes için güvenliği arttırmak.
en fazla
32
gelişmiş sürüş destek sistemleri
>
60
güvenlik özellikleri
>
2.000
güvenlik patenti1969'dan bu yana
>
5000
özel eğitimli itfaiyeci17 ülkede
Human first programı çerçevesinde, Renault yol güvenlik ekipleri ve Renault Grup arasındaki uluslararası iş birliğini vurgulamak ve ifade etmek için 9/11 ve Notre Dame Kilisesi yangını belgeselleriyle ödüllü isim Freres Naudet ile de iş birliği yaptı. Ayrıca, mühendislik ve Ar-Ge ile de yapılan ortaklık ile de acil yardım ekiplerinin hayat kurtarma şansının daha yüksek olduğu önemli dakikalara adanmış etkileyici bir macera.
itfaiyeci eğitimi
Mühendislik departmanında tam zamanlı bir itfaiye şefi çalıştıran ve yol kurtma ekipleriyle düzenli olarak iş birliği dünyanın tek üreticisi Renault, yıl içinde 17 ülkeden 5000 itfaiyeciye eğitim verdi. 2023 yılı için ise Avrupa ve Latin Amerika'da da şimdiden yeni eğitimler planlandı.
Renault QRescue*: acil durumlarda zaman kazandırır
Ön ve arka camdaki QR koduyla, Renault QRescue hizmeti ile acil durum ekiplerinin "kurtarma planına" erişimini kolayca sağlar.
İtfaiyecilerin etkili ve güvenli bir şekilde çalışabilmesi için gerekli bilgileri içerir. bu da zaman kazandırır.
*Türkiye'de henüz sunulmamaktadır.
Fireman Access
Yüksek gerilimli akülerimiz kendilerinden kaynaklanan nedenlerle bozulmayacak şekilde tasarlanmış olsa da, dış nedenlerden dolayı yangınların çıkması her zaman mümkündür. Bir yangın aküye sıçrarsa, bir Renault inovasyonu olan Fireman Access akünün merkezine işaret eder ve böylece itfaiyeciler yangın hortumlarını buraya yönlendirebilir. Böylece tepki süreleri birkaç saatten beş dakikaya kadar iner!
*Türkiye'de henüz sunulmamaktadır.
SD Switch
İtfaiyecileri elektrik çarpması riskinden korumak için olan “SD Switch” aküyü yüksek gerilim şebekesinden anında ayırır.
*Türkiye'de henüz sunulmamaktadır.
50 yıldır Renault, yol kazalarındaki mağdurların sayısının 5 kat azaltılmasına yardımcı oldu. Herkesin güvenliğini sürekli arttırmak için LAB (Kazalar ve Biyomekanik Laboratuvarı) uzmanlarının yanı sıra 6000 mühendis ve teknisyen sürekli inovasyon için çalışıyor. Toplamda 2000'in üzerinde üzerinde patent başvurusu yapıldı ve Fireman Access ve SD Switch gibi son teknoloji çözümler geliştirildi.*
* Yukarıda sözü geçen teknolojiler Türkiye’de henüz sunulmamaktadır.
gelişmiş sürüş destek sistemleri (ADAS)
Gelişmiş sürüş destek sistemler (adas) sürücülere yolculuklarında destek ve yardımcı olmak için geliştirilmiş sensör, kamera, yapay zeka vb. gibi teknolojilere dayanan akıllı sistemlerdir. Buna rağmen sürüclerin %67'si otomatik olarak aktive olmayan sürüş destek sistemlerini kullanmıyor.
isofix (çocuk koltuğu)
Çocukların sadece %25'i araçlardan güvenli bir şekilde yolculuk yapıyor (hatta %10'u hiçbir şekilde emniyete alınmıyor)*. Renault modele bağlı olarak 3 adede kadar farklı isofix veya i-size sabitleyici sunar, bununla beraber koltuğun yanlış sabitlenme riski 4 kat azalır.
*doğal gözlem çalışmaları/Avrupa projeleri/IBSR Belçika çalışması
yol güvenliğinde her gün ilerleme kaydediyoruz
1969 yılında Renault ve PSA Grupları tarafından kurulan LAB bir kaza araştırma ve biyomekanik laboratuvarı ve aynı zamanda insan davranışları üzerinde de çalışıyor. Her iki üreticiden 20 uzman, her gün yol güvenliği alanında ilerleme kaydedilmesine yardımcı oluyor.
Renault ile güvenliğin geleceği
Renault'nun yol güvenlik politikası 5 alana ayrılabilir: farkındalık artırma, önleme, düzeltme, koruma ve kurtarma. Yeni inovasyonlar sürekli olarak geliştiriliyor: örneğin direksiyon güvenliğinde çığır açması beklenen Güvenlik skoru, Güvenlik Koçu ve Güvenlik Koruyucusu gibi.
*Filmlerde ve içeriklerde bahsedilen güvenlik teknolojileri henüz Türkiye’de sunulmamaktadır.