Renault ve Formula 1

1950'li yıllar

1950
Formula 1 kurallarına göre düzenlenen ilk Dünya Şampiyonasında ilk Dünya Şampiyonluğu.

1955
İlk yıllar Alfa Romeo'nun üstünlüğünde Ferrari, Maserati ve Mercedes ile mücadele ile geçer. Bu yıllarda Ferrari 2.5 lt. motorları kullanana kadar 1.5 lt. motorlar kullanılmaktaydı. Motor hacminin gelişmesi mücadeleye yeni bir boyut kattı ve onlara avantaj sağladı.

1958
Stirling Moss ortadan motorlu Cooper otomobiliyle ortadan motorlu bir otomobille Formula 1 yarışı kazanan ilk pilot oldu.

1960'lı yıllar

1962                                    
Formula 1'de güvenliğin arttırılması düşünülerek hızın düşürülmesi kararı alındı. Bu nedenle 1.5 lt. hacminde ve süper şarjörsüz motorlara geri dönülmesine karar verildi.

1966
Kurallar spor otoritesi tarafından tekrar değiştirilerek 3.0 lt. motorlara izin verilerek spora "Güç" ' ün geri gelmesi sağlandı. 1960'lı yılların sonlarında otomobillerin karoserileri üzerine ticari reklam ve logo alınmasına izin verilerek sporda sponsorluk dönemi başlamış oldu. 

1969
6 Şubat 1969 tarihinde Renault 'nun motorsporlarındaki yıllarca sürecek başarılarının temeli olan "Gordini" tesisi resmi olarak açıldı. 

 

 

Renault ve Formula 1

1970'li yıllar

1977
Renault Formula 1 takımının birinci pilotu olarak Jean-Pierre Jabouille 'yu belirledi.

1978
Takım Jabouille liderliğinde 14 Grand Prix' ye katıldı. Takım büyük bir gelişim göstererek Avusturya'da sıralama turlarında 3.'lüğü elde etti. ABD Grand Prix'ini 4. sırada tamamladı.

1979
Jean-Pierre Jabouille ve René Arnoux'nun pilotajında takım ilk kez tüm sezon yarışlarına katılma kararı aldı. Takım Güney Afrika Grand Prix'inde pole pozisyonu elde ederken, Fransa Grand Prix'ini kazanarak ilk birinciliğini aldı.

Renault ve Formula 1

1980'li yıllar

1981

Alain Prost, Arnoux'nun yanında takıma katıldı. Prost üç Grand Prix kazanarak şampiyonayı dördüncü olarak tamamladı.Aynı sezon Prost ve Arnoux altı pole pozisyonu elde ettiler.

1982

Prost ve Arnoux ikişer Grand Prix kazanarak başarılı bir sezon geçirdiler. Otomobil tartışmasız çok hızlıydı, RE30B o yıl düzenlenen 16 yarışın 10'nunda pole pozisyonun sahibi oldu.

1983

Takım şampiyonayı ikinci sırada tamamladı.Prost sadece iki puan farkla sürücüler şampiyonluğunu kaçırdı.

1984

Renault, Lotus Takımı'yla motor tedarikçisi anlaşması yaptı. Lotus üreticiler şampiyonasında üçüncü , De Angelis ise sürücüler şampiyonasını üçüncü olarak tamamladı.

1985

Renault, Ligier Takımına da motor tedarikçisi oldu. Senna ve De Angelis üç yarış kazanarak şampiyonada dördüncü ve beşinci sırayı elde ettiler.

1986

Renault Lotus ve Ligier'den sonra Tyrrell'ında motor tedarikçisi oldu. Bu sezon Senna iki yarış ve sekiz pole pozisyonu kazandı.

1988

Haziran 1988'de Williams Takımı ile 1989 sezonu için anlaşma imzalandı.

1989

Williams-Renault ortaklığı pistlerde rüzgar gibi esti. Thierry Boutsen Kanada ve Avusturalya Grand Prix'lerinde yağmurlu ve zor hava şartlarına karşın kazanmayı başardı.

Renault ve Formula 1

1990'lı yıllar

1992

Williams-Renault ve Nigel Mansell ortaya koydukları performans ile egemenliklerini sağladılar. Mansell ilk beş yarışı kazanarak şampiyonluğu sezon ortasında yer alan Macaristan Grand Prix' inde garantiledi. Sezon sonunda FW14B 16 Grand Prix'in 10'nunu kazandı.

1993

Alain Prost , Mansell'in yerine takıma alındı. Williams yine sezonun en güçlü takımlarından biri olmaya devam ediyordu. Fransız pilot yedi yarışı kazandı, takım arkadaşı Damon Hill ise üç yarış kazandı.  Williams-Renault takımı 1992 ve 1993 sezonlarında arka arkaya 24 kez pole pozisyonu elde ederek inanılmaz bir başarıya imza attı.

1994

Williams-Renault takımlar şampiyonasında birinciliği garantilerken, sürücüler şampiyonasında Hill, Schumacher'le son yarışa kadar girdiği çetin mücadele sonrası   ikinciliğin sahibi oldu.

1995

Renault, Williams takımının yanısıra Benetton takımına da motor tedarik etmeye başladı. Bu motorlarla yarışan ekipler 17 yarışın 16'sında birinciliği ve pole pozisyonunu kazanmayı başardı. Benetton-Renault takımı şampiyonaya katıldığı ilk sezonda üreticiler şampiyonu olmayı başardı.

1997

Williams takımına Damon Hilll'in yerine Jaques Villeneuve'ü birinci pilot olarak aldı. Villeneuve Jerez pistinde yapılan dramatik finale rağmen, altı yarış kazanarak şampiyonluğunu ilan etti.  

Renault ve Formula 1
Renault ve Formula 1
Renault ve Formula 1
Renault ve Formula 1

2000'li yıllar

2001
Renault, Benetton takımını satın alarak Formula 1'e geri döndü.

2002
Benetton, Renault F1 Takımı sayesinde tekrar hayata döndü. Sezon sonunda iyi bir gelişim göstererek şampiyonayı dördüncü olarak tamamladı.

2003
Takım Renault adı altında ilk birincliğini aynı zamanda pozisyonu alan Fernando Alonso pilotajında Macaristan'da aldı.

2005
Alonso Breziya'da yapılan final yarışı da dahil olmak üzere yedi yarış kazanarak Dünya Şampiyonu ünvanını elde etti. Takım arkadaşı Fisichella bir yarış kazanarak Renault'nun ilk üreticiler Dünya Şampiyonu ünvanını elde etmesine katkıda bulundu.

2006
Yeni Renault V8 motorlu otomobiliyle Alonso yedi yarış kazanarak ikinci kez Dünya Sürücüler Şampiyonluğu'nu elde etti. Takım arkadaşı Fisichella'nında yardımıyla Renault Dünya Üreticiler Şampiyon'u ünvanını korudu.

2007
Renault , Red Bull Racing Takımı ile birleşerek yeni bir takım oluşturdu.

2009
Red Bull Racing-Renault takımı ilk pole pozisyonunu ve ilk birinciliğini Çin Grand Prix'inde aldı. Sezon boyunca beş birincilik daha alan takım sezonu ikinci sırada tamamladı.

2010
Red Bull takımı baştan sona sezonun dominant takımı oldu fakat ünvan savaşı son yarışa kadar devam etti. Vettel Sürücüler Şampiyonluğu'nu ilan edereken takım Üreticiler Şampiyonu ünvanını elde etti.

2011
Renault, motor tedarikçisi aktivitelerine yeniden odaklanarak Renault Sport F1bölümünü devreye aldı.  Lotus Takımı Renault portföyüne dahil oldu. Red Bull Takımı ve Sebastien Vettel arka arkaya ikinci kez şampiyonluklarını ilan ettiler. Bu şampiyonlukla Vettel iki Dünya Sürücüler Şampiyonluğu elde eden en genç pilot ünvanını kazandı.

2012
Williams, Renault’nun şampiyonada motor tedarikçisi olduğu dördüncü takım oldu. Böylelikle iki marka geçmişteki gibi tekrardan işbirliği içine girmiş oldular.   Lotus Takımı, Caterham kimliğine dönerken LRGP ise Lotus F1 Takımı adını aldı. Red Bull Racing takımı üçüncü kez hem sürücüler hem de üreticiler şampiyonasını kazanmayı başardı.

2013
Renault-Lotus takımı sezonun açılış yarışı olan Avusturalya Grand Prix'inde Raikkonen'nenle birlikte müthiş bir çıkış yaparak yarışın galibiyetini elde etti. 
Vettel ise daha önce bu şampiyonayı dört defa kazanmış olan Juan Manuel Fangio ve Michael Schumacher'in ardından bu ünvanı elde eden üçüncü pilot olmayı başardı.


Renault ve Formula 1