E-Tech teknolojisi
E-Tech %100 elektrikli, E-Tech full hybrid ve E-Tech plug-in hybrid teknolojilerinin bileşenleri hakkında kullanışlı tanımların tümünü burada bulabilirsiniz.
A
AC akım elektrik şebekeleri tarafından dağıtılan en yaygın formdur ve bu nedenle en çok kullanılandır. Taşıması ve dönüştürülmesi kolaydır ve bu işlemler sırasında kayıplar sınırlıdır. Ev prizleri, Green'up prizler, Wallbox'lar ve halka açık şarj istasyonları gibi standart şarj çözümlerinde bu akım türü kullanılır.
Elektrikli araçların şarj edilmesinde kullanılan en standart yöntem budur ve alternatif akım kullanır.
Aracınızı AC şarj noktasına taktığınızda, akım bataryaya girmeden önce aracın içindeki şarj ünitesi kullanılarak dönüştürülür.
AC şarjı genellikle DC şarjından daha yavaş olmasına rağmen daha yaygındır ve ev, iş yeri gibi çok daha fazla konumda kullanılabilir.
B
Pille çalışan tüm elektronik cihazlar gibi, aracınızın bataryası da gücü depolayan ve elektrikli aracınıza dağıtan bileşendir.
Elektrikli aracınızın bataryası elektrokimyasal hücrelerden oluşur. Motorun çalışması için elektrikli aracınıza gereken gücü depolar.
Gücü kWh cinsinden ifade edilir.
C
Kombine Şarj Sistemi - Tip 2 anlamına gelen kısaltma. Yavaş şarj için standart Tip 2 konektör ile kombine şarj sistemi (CCS) yoluyla hızlı şarj için ek bir konektörü birleştirir. CCS, DC şarjı için Avrupa standardı konektördür.
Günümüzde Avrupa'da satılan neredeyse tüm elektrikli araçlar çok güçlü, esnek ve kullanımı kolay Combo CCS girişiyle donatılmıştır. Combo CCS konektör 300 kW'ın üzerinde güç sağlayabilir.
D
Doğru akım ikinci akım türüdür. Aracın bataryasında depolanan elektrik bu formdadır.
AC - DC dönüşümü ultra hızlı şarj için doğrudan özel şarj noktasında yapılır.
DC şarjı elektrikli aracınızın doğru akım (DC) kullanılarak şarj edilmesi işlemidir. DC şarjı AC şarjından daha hızlıdır ve genellikle otoyollara yakın konumlarda bulunan özel hızlı şarj istasyonlarında kullanılabilir.
DC şarjı yüksek güç ile doğrudan bataryanın içinde depolanır ve bu da şarj süresini önemli ölçüde kısaltır. Ancak, DC şarj istasyonları daha az yaygındır ve genel olarak kullanımı daha pahalıdır.
E
Araçlarımızda kullanılabilen bu sürüş modu elektrikli sürüş menzilini korumanıza yardımcı olur. Isıtma veya klima gibi bazı işlevlerin performansını düşürerek daha az tüketmenize yardımcı olur.
Renault %100 elektrikli sürüş yapabilen tüm araçları kapsayan teknoloji. Mild hybrid teknolojileri buna dahil değildir.
Teknoloji 3 alt teknolojiye ayrılır:
Daha yüksek verimlilik ve daha hızlı şarj için, standart ev prizinden çok daha yoğun güç sağlar. Şarj kontrolü ve akım dalgalanması koruma sistemleriyle, daha güvenli bir 3,7 kW ile 22 kW arası ev şarj çözümüdür. En yaygınları tek fazlı 7,4 kW AC ve trifaze 22 kW AC olanlardır.
F
Faydalı kapasite, bataryanın içindeki ve E-Tech teknolojisiyle donatılmış Renault aracınız tarafından kullanılabilen enerji miktarıdır.
kWh cinsinden ifade edilir.
Faydalı kapasite örneğin sıcaklık, bataryanın yaşı ve şarj etme/şarj boşalma döngüleri gibi çeşitli etkenlerden etkilenebilir. Faydalı kapasite elektrikli aracın tek şarjla kat edebileceği gerçek mesafeyi belirler.
Aracınızı güçlendirilmiş veya normal ev prizine (topraklanmış) takmak için kullanılabilecek şarj kablosu. Gerektiğinde evde şarj edilebilecek şekilde tasarlanmıştır. Kabloda tamamen güvenli şarj için bir haberleşme ve kontrol ünitesi bulunur (mod 2).
Bu tür kablolarda, fiş tipine bağlı olarak 2 farklı konektör bulunur. Biri Avrupa araç standardıyla uyumludur (Tip 2), diğeriyse ev prizleriyle uyumludur.
K
Elektrikli ekipmanların gücünü ölçmekte kullanılan birim, kilowatt kısaltması.
Kilowatt aracın elektrik motorunun veya içten yanmalı motorunun gücünü gösterebilir. Ayrıca şarj istasyonunun gücünden bahsederken de kullanılabilir.
Not: 1 kW = 1,36 bg
Bataryadan depolanan enerjinin miktarını ölçmekte kullanılan birim, kilowatt saat kısaltması.
Teknik olarak, bir saat içinde tüketilen 1 kW güce karşılık gelir. Pratikteyse, 60 kWh batarya için teorik olarak 1 saatte 60 kW güç sağlayabileceği anlamına gelir.
Elektrikli aracın veya plug-in hybrid aracın 100 kilometrede ortalama elektrik tüketimini ölçmekte kullanılan birim. İçten yanmalı motorlu araçlar için kullanılan “litre/100 km” biriminin elektrikli araçlar için eşdeğeridir.
E-Tech %100 elektrikli araçlarımızın tüketimi yaklaşık 15 kWh/100 km'dir, yani bu araçlar 100 km'de 15 kWh elektrik tüketir. WLTP protokolüne göre ölçülür.
R
Enerji geri kazanımlı fren sisteminin çalışma ilkesi kinetik enerjiyi elektrik akımına çevirmektir, daha sonra bu akım aracın bataryasının otomatik olarak şarj edilmesinde kullanılır. Frenleme sırasında enerjiyi geri kazanan bu sistem aracın sürüş menzilini artırır. Sürücü ayağını hızlanma pedalından çektiğinde veya hafifçe frene bastığında akü şarj edilir.
S-Ş
E-Tech teknolojili bir aracın sürüş menzili tek bir şarjla veya tek bir şarj ve dolu bir depoyla kat edebileceği kilometre sayısıdır. Bu değer WLTP protokolüne uygun şekilde değerlendirilen tüketime göre tanımlanır.
E-Tech %100 elektrikli araçlar için sürüş menzili, bir WLTP çevriminde 2 şarj arasında %100'den %0'a inene kadar aracın sürüş kapasitesini temsil eder. Sürüş menzili gerçek dünya koşullarında daha düşük olacaktır
Plug-in hybrid araçlar için 2 türde sürüş menzili vardır. Elektrikli menzil %100 elektrikli araçlarla aynı şekilde hesaplanır, ancak bataryanın büyüklüğü nedeniyle sürüş menzili daha kısa olacaktır. Genel sürüş menziliyse 2 farklı enerji kaynağından (benzin + elektrik) yararlandığı için daha uzundur.
Şarj edilemeyen E-Tech full hybrid araç için sürüş menzili geleneksel içten yanmalı motorlu araçlarla aynı şekilde çalışır, ancak azaltılmış tüketim sayesinde daha uzun olacaktır.
Elektrikli araçlar için şarj kablosu modları AC akım ile şarj için 3 moda ayrılabilir:
Mod 1: En basit ve en eski şarj modu budur. Ev priziyle standart kablo ve elektrikli araç için tip 2 konektör kullanır. Bu mod en yavaşıdır, ancak kullanımı en kolay olanıdır. Bu modda entegre güvenlik ve şarj kontrolü olmadığını unutmayın.
Mod 2: Bu şarj modu mod 1'den daha hızlıdır, ancak entegre koruma sistemiyle özel olarak tasarlanmış bir kablo gerektirir. Akım dalgalanması ve kısa devre korumasıyla donatılmıştır ve hem araç hem de çevre için daha yüksek güvenlik sağlar.
Mod 3: Bu en hızlı ve en gelişmiş şarj modudur. Daha doğru kontrol ve artırılmış güvenlik için entegre şarj yönetim fonksiyonlu özel bir şarj noktası (ev veya halka açık) kullanır.
T
Elektrikli araçlara dahil edilmesi gereken Avrupa standardı şarj konektörü. Artık Combo CCS global konektöre entegre edilmiştir. Tip 2 konektör 43 kW'a kadar güç taşıyabilir.
Tip 2 konektör elektrikli ve plug-in hybrid araçları alternatif akım (AC) ile şarj etmek için Avrupa standardı konektördür. Artık Avrupa'da ve diğer ülkelerde kullanılan bir diğer Avrupa standardı olan Combo CCS global konektöre entegre edilmiştir.
Yüksek performanslı bağlantı ve hassas şarj kontrolü sağlar ve bu da araçların etkili bir biçimde şarj edilmesine olanak tanır.
Tip 2 konektör genellikle mod 2 ve 3 şarj ile kullanılır ve halka açık ve özel şarj noktalarında bulunur.
Elektrikli veya plug-in hybrid araçları daha hızlı şarj etmek için: Aracınızı ev şarj noktasında veya 43kW'a kadar halka açık şarj altyapısında şarj etmek için bu kabloyu kullanmanız gerekir.
Avrupa standardına uygundur, her iki ucunda tip 2 konektör bulunur ve aracınız ve şarj istasyonu arasında haberleşme için mod 3 kullanır
Bir bataryanın toplam kapasitesi, uzun süre çalışacağını garanti edecek ve müşteri için performansını koruyacak şekilde bataryanın depolayabileceği maksimum enerji miktarıdır. kWh cinsinden ifade edilir.
Diğer bir deyişle, toplam kapasite bataryanın içindeki toplam enerji miktarıdır. Öte yandan faydalı kapasite sürüş için kullanılabilen enerji miktarıdır.
U
Bir şarj noktası 43 kW'ın üzerinde güç sağlayabiliyorsa hızlı kabul edilir. Bu güç çıkışına ulaşmak için, doğru akım (DC) sağlamasına olanak tanıyan trifaze bağlantısı olmalıdır.
Şarj noktasına bağlı şarj kablosu aracınızın içindeki şarj ünitesini kullanmadan bataryayı şarj eder ve bu da yüksek güçlü şarjı mümkün kılar.
Böylece 30 dakika içinde %80 şarja ulaşılabilir. En güçlü şarj istasyonları 350 kW'a kadar güç sağlayabilir.
W
Binek otomobilleri ve hafif ticari araçlar için Dünya Çapında Uyumlaştırılmış Hafif Ticari Araç Test Prosedürünün kısaltmasıdır.
Bu protokol tüm araç markalarına testlerin yapılması için kesin koşulları tanımlar ve bu da önemli bilgilerin tüketiciler ve yasa yapıcı tarafından paylaşılmasına ve karşılaştırılmasına olanak tanır, örneğin: