Sürücüleri daha iyi desteklemeye yönelik Renault inovasyonları.
kazaları engellemek bizim görevimiz
Fiziksel trafik kazalarının analizi, vakaların %90’ından biraz fazlasının* insan faktöründen kaynaklandığını gösteriyor: hız limitlerinin aşılması; alkol, uyuşturucu ve ilaç etkisinde araç kullanımı; sürüş sırasında dikkat kaybı gibi.
Ulaşımı daha güvenli hale getirmek amacıyla çözümler geliştiriyor ve etkili bir kaza önleme stratejisi oluşturuyoruz.
*kaynaklar: 2022 Fransa Yol Güvenliği Araştırması
kişiselleştirilmiş ipuçları
Güvenlik Skoru aracın sensörlerinden aldığı verilere dayanarak
sürüş davranışını analiz eder. Fransız sürücü kurslarıyla ortaklaşa
tasarlanan bu sistem üç kritere dayanarak
her sürücüye özel tavsiyeler verecek:
*Bu özellik, Türkiye’de satışa sunulan modellerde bulunmamaktadır.
Ön kamera hız tabelalarını tespit eder: elde edilen bilgiler GPS yoluyla yerel haritalardan alınan bilgilerle birleştirilir.
Ön kamera yol işaretlerini tespit eder. Ardından sistem daha başka verilerle birlikte şeritten çıkışları, yanal ve boylamsal hızlanmayı tespit eder ve sürüş tarzı hakkında bilgi sağlar.
Öndeki araç ile mesafe ön kamera ve araç üstü sensörler tarafından ölçülür. Doğru durma mesafesi anlık olarak hesaplanır.
Araç içindeki bir kamera (veya direksiyon hareketi analizi) sürücünün ne kadar zinde veya yorgun olduğunu tespit eder. Bir ön kamera trafik ışıklarında ve kırmızı ışık yandığında aracın duruşlarını kaydeder.
özelleştirilmiş sürüş tavsiyeleri
Güvenlik Koçu sürüş sırasında belirlenen temel risk göstergelerini hesaba katan tavsiyeler verir. Ana fikir sürücüyü daha güvenli sürmeye teşvik etmektir.
riskli bölge uyarısı
Haritalama ve navigasyon sistemlerini birleştirerek, sürücünün yüksek riskli bölgelere ne zaman yaklaştığını gerçek zamanlı olarak bilmesini sağlar. Böylece aracını daha dikkatli kullanabilir.
LAB'in hikayesi
ROADS: Renault operasyonel gelişmiş sürüş simülatörü
gelişmiş sürüş destek sistemleri
Konsept araçlar