Renault

Motorsporları tarihimizin önemli bir parçasıdır.

Mücadelenin motivasyonuyla her zaman yeniliğin peşinde olduk. Otomobil yarışları Louis Renault'dan bugüne dek tarihimizin ve kültürümüzün bir parçası oldu.

Renault Type A modelinden Renault MEGANE R.S. modeline

İlk başarılarımız

Renault Sport - Tarihçemiz

İlk günler

Louis Renault daha ilk yola çıktığı günlerde bile marka imajının geliştirilmesi için sportif başarıların öneminin farkındaydı. 24 Aralık 1898 tarihinde, ilk büyük inovasyonu olan doğrudan tahrik sisteminin üstünlüğünü kanıtladı. Type A modeli Montmartre tepesindeki dik Lepic yokuşunu tırmanan ilk otomobil oldu.

 

Renault bu ilk başarısının ardından motor sporlarında mücadele etmeye başladı ve ilerleyen yıllarda çok sayıda Grand Prix zaferi kazandı. Renault tarafından tasarlanan ilk motoruyla Renault Type K modeli özellikle 1902 Paris - Viyana rallisinde kendini kanıtladı. Birinci Dünya Savaşı Avrupa'da yarışların durmasına neden oldu, ancak Renault motor sporlarından uzun süre uzak kalmadı. Elmas logolu marka 1920'li yıllarda etkileyici Renault 40CV modeliyle başarılar kazanmaya devam etti. 1925 yılında Monte-Carlo Rallisi'nde zafer kazanarak özel modeliyle zamanının birçok pist rekoruna imza atarak sivrildi.

Gordini dönemi

1958 yılında, Renault motorsporları bölümünün başına İtalyan üretici Amédée Gordini'yi getirdi. Efsanevi Renault 8 Gordini böyle doğdu. Tüm bir pilot nesli için başarının sembolü haline geldi. Muazzam popülaritesi 1966 yılında tek bir modelin yarıştığı ilk yarış serisi olan Renault 8 Gordini Kupası'nın düzenlenmesine vesile oldu.

 

1970 yılının Temmuz ayında, Renault 12 Gordini modelinin lansmanından sonra, Gordini sahiplerinin Paul Ricard Pisti'nde toplandığı “G Day” günü kutlanmaya başladı. Bu etkinliğin ruhu günümüzde World Series by Renault tarafından yaşatılmaktadır. Aynı zamanda, Renault 12 Gordini motorunun üzerine inşa edilen ilk otomobillerle birlikte Formula Renault organizasyonu da start aldı. Fransa'da ilk Formula Renault şampiyonası 1971 yılında düzenlendi

Renault Sport - Renault Gordini pistte
Renault Sport - Alpine A110

Alpine aileye katılıyor

1973 yılında Renault, Jean Rédélé tarafından kurulmuş küçük bir Fransız üretici olan ve uzun yıllardır önemli ilişkiler kurduğu Alpine şirketinin çoğunluk hissedarı oldu. Alpine A110 "Berlinette" modelinin ilk Dünya Ralli Şampiyonası'nı kazandığı 1973, marka için iyi bir yıldı.

Renault ve en üst düzey rekabet

Renault F1 Takımı ve başarıları

Otomobil yarışlarındaki ilk günlerimiz

Motorsporları geçmişimiz Grand Prix otomobilleriyle ün kazanan Amédée Gordini'nin aramıza katılmasıyla başladı. Renault yeni tasarımları için Viry-Châtillon fabrikasını kurdu. Gordini sayesinde, Renault öncelikle V6 2.0 L'lik bir motora odaklandı ve bu motor Ocak 1973'te halka tanıtıldı. Bu motor, ünlü Avrupa 2 Litre Spor Otomobil Şampiyonası'nda rekabet gücünü kanıtladı.

 

Başarılarından güç alan Renault, FIA Dünya Spor Otomobiller Şampiyonası'na katıldı ve motorun bir turbo modelini geliştirdi.

Renault F1
Renault F1

Formula 1'deki ilk adımlarımız

Renault Sport resmi olarak 1976 yılında kurulurken tek koltuklu yarış programı da başlatıldı: Formula 2, Sport Le Mans ve ardından 1977 yılında Formula 1. Renault, takım olarak Formula 1 yarışlarında yerini aldı. Marka önemli bir inovasyonla çığır açtı: turbo. Rakipleri doğal yollarla hava alan bir motor kullanırken Renault turbo şarjlı V6 motor kullanıyordu. Aynı dönemde Didier Pironi ve Jean-Pierre Jaussaud, Renault V6 turbo motorla donatılmış Alpine-Renault A442B modeliyle 1978 Le Mans 24 Saat Yarışı'nı kazandı. Elmas logolu marka ilk Formula 1 zaferine 1979 yılında Fransa Grand Prix'sinde bir RS11 kullanan Jean-Pierre Jabouille ile ulaştı.

 

1980'li yılların başında Renault, Alain Prost'un büyük katkılarıyla 15 Grand Prix kazanıp 1983 Dünya Şampiyonası'nda ikinci oldu ve 1985 sezonunun sonunda yarışlardan çekildi. Renault, o sıralarda kimsenin inanmadığı turbo motorla oynadığı kumarın karşılığını almıştı.

Geri dönüş

Renault 2001 yılında Benetton takımını satın aldıktan sonra Formula 1'e geri döndü ve 2002 yılında resmi adını Renault F1 Takımı olarak değiştirdi.

 

Renault F1 Takımı, 2005 ve 2006 yıllarında art arda iki yıl Dünya Pilotlar Şampiyonu olan Fernando Alonso'yla birlikte yükselişe geçti. Yeni takım aynı dönemde iki markalar şampiyonluğu da kazandı.

 

2011 yılında, Renault diğer takımlar için motor üretim faaliyetlerine odaklanmayı tercih etti. Renault F1 takımı Genii Capital'e satıldı. Renault motorları, 2010 ve 2013 yılları arasındaki dört markalar şampiyonluğu alan Red Bull Racing takımının Dünya Şampiyonu payesini kazanmasına yardımcı oldu. Sebastian Vettel, Formula 1 tarihinde dört dünya şampiyonluğu kazanan en genç pilot olarak rekorlar kitabına girdi.

Renault Sport Formula 1 pit stop
Renault Sport - Formula 1 otomobili, R.S. 19

2019, Yeniden esmeye başlayan Renault rüzgarı

2016 yılında resmi otomobil üreticisi olarak Formula 1'e geri döndük.

 

Geçtiğimiz üç yıl içinde, sportif alandaki kalitemizi kanıtladık. Etkileyici mücadeleler ve performanslar sayesinde pistte gerçek anlamda iz bıraktık. Pistin dışında, yenilikçi pazarlama ve halkla ilişkiler faaliyetlerimizle hedef kitlemizi genişlettik ve fanlarımızla etkileşime girdik. 2020 yılı da, hem pistte hem de pist dışında heyecan verici bir yıl olmaya aday. Başlamasını sabırsızlıkla bekliyoruz!

Renault Sport ayrıca...

Renault Sport Serisi

Motorsporları tutkusu

Renault Sport Serisi

Renault sport - Formula 1 R.S. 19 profili

Renault F1 Takımı

İnovasyonun merkezinde

  • SubPrefooter Icon

    Renault Diyalog çağrı merkezi

  • SubPrefooter Icon

    Test sürüşü yapın

  • SubPrefooter Icon

    Renault Garantisi güvencesiyle

  • SubPrefooter Icon

    Renault PORT uygulaması ile hayatınızı kolaylaştırın