elektrikli sürüşte yeni bir deneyim
Tek pedal sürüş özelliği ne işe yarar?
Artık güç ve fren pedalı arasında geçiş yapmanıza gerek yok!
Tek pedal sürüş özelliği, şehir içi yolculuklarda konforunuzu artırır; hızlanma ve frenlemeyi güç pedalına uyguladığınız kuvvet doğrultusunda kontrol etmenizi sağlar. Güç pedalını bıraktığınızda araç kademeli olarak yavaşlatılabilir ve gerektiğinde tamamen durdurulabilir. Böylece daha akıcı ve sezgisel bir sürüş deneyimi sunulur.
Öncelikli olarak güç pedalının kullanımıyla, daha akıcı ve daha az efor gerektiren bir sürüş sunulur. Özellikle yoğun trafikte günlük şehir içi kullanım için idealdir.
Tek pedal özelliği, maksimum seviyede rejeneratif frenleme sunar ve her yavaşlamada enerji geri kazanımını optimize eder.
Rejeneratif frenleme sayesinde fren balataları ve diskler daha az zorlanır, daha yavaş aşınır ve aşınmaya bağlı maliyetler azalır.
kullanım
Direksiyon üzerindeki kulakçıkları kullanarak rejeneratif frenlemenin seviyesini ayarlayabilirsiniz; rejenerasyon seviyesi 4. kademedeyken ayağınızı güç pedalından çektiğinizde aracınız kademeli olarak yavaşlar ve tamamen durur.
ne işe yarar?
Tek pedal sürüş özelliği, yavaşlamayı kolaylaştırmak için devreye giren gelişmiş bir rejeneratif frenleme özelliğidir.
rejeneratif frenleme nasıl çalışır?
Yavaşladığınızda rejeneratif frenleme, aracın kinetik enerjisini elektriğe dönüştürür. Geleneksel frenlerde olduğu gibi enerji ısı olarak kaybolmak yerine, elektrik motoru tarafından geri kazanılır ve bataryaya aktarılır.
Başka bir deyişle, enerji geri kazanım sistemi, yavaşlama sırasında veya fren pedalına basıldığında bataryanın şarj olmasını sağlar ve elektrikli sürüş menzilini optimize eder.
* Renault 5 E-Tech: henüz sunulmamaktadır.
* Megane E-Tech: 2025 model yılı itibarıyla tüm versiyonlarda standart olarak sunulmaktadır.
Tek pedal özelliği, özellikle şehir içinde ve trafikte oldukça kullanışlıdır; güç ve fren pedalı arasında geçiş
ihtiyacını azaltır ve daha akıcı bir sürüş sunar. Ayrıca yokuş aşağı sürüşlerde de idealdir, çünkü kademeli yavaşlama ile hızınızı daha iyi yönetmenizi sağlar.
Tek pedal özelliği, sürücüye ek bir yardımcı sistem olarak sunulmuştur; sürücünün dikkatini ve kontrolünü tamamen devralmaz. Özellikle acil frenleme gerektiğinde, sürücünün her zaman aracın kontrolünü elinde tutması gerekir.
* Güç pedalına uyguladığınız basıncı ayarlayarak yavaşlamaları önceden tahmin edin,
* Sürüşünüzü yol ve trafik koşullarına göre uyarlayın,
* Gereken durumlarda, daha sert ve acil frenlemeler için fren pedalının kullanılması gerektiğini unutmayın.
Bilmenizde fayda var: geri viteste tek pedal özelliği bekleme moduna geçer ve gösterge ışığı griye döner.
Vitesi D konumuna aldığınızda ve belirli bir hıza ulaştığınızda tek pedal sürüş yeniden etkinleşir ve dijital gösterge ekranındaki ikon maviye dönerek tek pedal sürüş modunun aktif hale geldiğini gösterir.
Düşük yol tutuşuna sahip yüzeylerde (buz, kar vb.) yalnızca rejeneratif frenlemenin ilk seviyelerini kullanmanızı öneririz. Dik yokuşlarda, güç pedalını tamamen bırakırsanız, tek pedal özelliği aracın sabit kalması için yeterli olmayabilir.
Tek pedal özelliğini devre dışı bırakabilirsiniz:
Sürüş esnasında: Sol taraftaki direksiyon kulakçığına basarak rejeneratif frenleme seviyesini azaltabilir ve özelliği devre dışı bırakabilirsiniz.
Araç dururken: Önce fren pedalına, ardından direksiyonun sol tarafındaki kulakçığa basarak rejeneratif frenleme seviyesini azaltabilir ve özelliği devre dışı bırakabilirsiniz.
Gösterge panelinde “tek pedal devre dışı” mesajı görüntülenir ve özelliğin devre dışı bırakıldığı doğrulanır.
Bilmenizde fayda var: motor kapatıldığında tek pedal sürüş özelliği otomatik olarak devre dışı kalır.
Tek pedal özelliği, araç her çalıştırıldığında sürücünün tercihine göre yeniden etkinleştirilmelidir.
Araç durdurulduğunda tek pedal sürüş aktifse, yeniden başlatıldığında otomatik olarak daha düşük bir rejeneratif frenleme seviyesiyle çalışır. Hatırlatma olarak, tek pedal sürüş özelliği, maksimum rejeneratif frenleme seviyesine karşılık gelir ve aracı tamamen durdurmanıza olanak sağlar.
Tek pedal özelliği aracı tamamen durdurmanıza olanak sağlasa da, fren pedalının yerini almaz ve acil durumlarda
aracın durdurulması için yeterli olmayabilir. Acil durumlar ve daha sert frenlemeler için fren pedalı hâlâ gereklidir.
Gerekirse acil frenleme için fren pedalını kullanın.
Tek pedal özelliği bu durumlarda geleneksel fren sisteminin yerini almaz.
(1) Tek pedal özelliği, Megane E-Tech modelimizde 2025 model yılı itibarıyla standart olarak sunulmaktadır.
* Gösterilen aracın ve özelliklerin Türkiye’de satışı bulunmayabilir; farklılık gösterebilir.