ELEKTRİK MOTORU NASIL ÇALIŞIR?

E-Tech %100 elektrikli - motor - Renault

elektrik teknolojisi ve motor bileşenleri

Silindir, piston ve egzoz gazı yok... elektrikli araç motoru elektriği mekanik enerjiye çevirmek için tasarlanmış bazı parçalar üzerine kurulmuştur.

Motor, makinenin statik parçasında (statör) manyetik alan üretmek için elektrik akımı kullanır ve bu manyetik alan hareket ettikçe motorun dönen parçasını (rotor) harekete geçirir ve aracın tekerleklerinin dönmesini sağlar.

Son 11 yıldır, Fransız imalatına ve uzmanlığına odaklanan Renault günümüzün ve geleceğin ulaşım sorunlarının çözülmesi için bu teknolojiyi adapte ediyor.

Renault E-Tech elektrikli motoru nasıl çalışır?

Elektrikli araç bileşenlerini aşağıda keşfedin.

E-Tech %100 elektrikli - motor nasıl çalışır - Renault
    • batarya
      batarya

      Elektrikli aracın kilit bileşeni bataryasıdır. Zeminin altına yerleştirilmiştir ve sürüş için gerekli enerjiyi depolar. Sürüş menzilini belirler ve araç şarj noktasına veya ev prizine bağlandığında şarj edilir. Bu nedenle, araç yakıta ihtiyaç duymaz.

    • şarj sistemi
      şarj sistemi

      Çeşitli şarj seçenekleriyle, elektrikli araca entegre şarj ünitesi farklı ağlar ile (halka açık ve özel) uyumludur ve çok yönlü kullanıma olanak tanır: Tek fazlı 7,4 kW AC, trifaze 22 kW'a kadar AC, ultra hızlı şarj noktalarında 130 kW'a kadar doğru akım (DC). Aracın üzerinde yer alan CCS* Avrupa standart format şarj konektörü (veya şarj girişi) bir kapak ile korunur. * CCS: Kombine Şarj Sistemi

    • güç aktarımı
      güç aktarımı

      Elektrik enerjisini mekanik enerjiye çevirerek araca çekiş gücü sağlayan bir motor ve redüktör dişliden oluşur. Bu mekanik enerji de tekerleklere aktarılır. Dışarıdan tahrikli senkron motorumuz (EESM) mükemmel bir güç büyüklük oranına sahiptir. Sargılı rotor tasarımında bu nedenle kalıcı mıknatıs bulunmaz ve nadir toprak elementlerine ihtiyaç duymaz. Redüktör dişli geniş çalışma aralığıyla tüm hızlarda doğrusallık ve sürüş konforu sunar.

    • güç elektronikleri
      güç elektronikleri

      Sürüş sırasında, sistem elektrik enerjisinin çekiş bataryası ve elektrik motoru arasında aktarımını ve AC/DC dönüşümünü sürekli olarak sağlar. Diğer yandan, fren veya yavaşlama aşamalarında motor tarafından geri kazanılan kinetik enerjinin bataryada depolanmasına invertör yardımcı olur.

güç aktarımları Renault E-Tech %100 elektrikli

Megane E-Tech elektrikli – Renault

Renault Megane E-Tech elektriklinin CMF-EV platformu

Yeni CMF EV platformu 60 kWh ultra ince batarya ve kompakt 160 kW elektrik motoruyla donatılmıştır. Optimize edilmiş ağırlık dağılımı, daha uzun dingil mesafesi, tamamen düz zemin ve düşük ağırlık merkezi aracın daha çevik olmasını sağlar ve kabin hacimini arttırır. 

E-Tech %100 elektrikli - avantajlar - Renault

avantajları nelerdir?

Renault E-Tech %100 elektrikli benzersiz ve sezgisel sürüş deneyimi sunan yenilikçi bir teknolojidir.

  • 450 km'ye kadar varan WLTP sürüş menzili (60 kWh batarya)
  • Evrensel şarj çözümleri: AC 7,4 kW, AC 22 kW, DC 130 kW
  • Genel verimi ve bu sayede sürüş menzilini en üst düzeye çıkarmak için ve yeni akıllı enerji geri kazanım sistemi
  • Römorkta çekme kapasitesi (900 kg) ve port bagaj taşıma kapasitesi (630 litre)

 

E-Tech %100 elektrikli - vizyon - Renault

Gelecek için Renault'nun vizyonu

Renault elektrik motorlarımızın performansını artırmak için çalışmaya devam ediyor. Tüketimi azaltmak ve böylece sürüş menzilini geliştirmek için daha verimli elektrik motorları geliştirmek istiyoruz.

elektrik motorları hakkındaki sorularınız

ayrıca keşfedin