elektrik teknolojisi ve motor bileşenleri
Silindir, piston ve egzoz gazı yok... elektrikli araç motoru elektriği mekanik enerjiye çevirmek için tasarlanmış bazı parçalar üzerine kurulmuştur.
Motor, makinenin statik parçasında (statör) manyetik alan üretmek için elektrik akımı kullanır ve bu manyetik alan hareket ettikçe motorun dönen parçasını (rotor) harekete geçirir ve aracın tekerleklerinin dönmesini sağlar.
Son 11 yıldır, Fransız imalatına ve uzmanlığına odaklanan Renault günümüzün ve geleceğin ulaşım sorunlarının çözülmesi için bu teknolojiyi adapte ediyor.
Elektrikli araç bileşenlerini aşağıda keşfedin.
Renault Megane E-Tech elektriklinin CMF-EV platformu
Yeni CMF EV platformu 60 kWh ultra ince batarya ve kompakt 160 kW elektrik motoruyla donatılmıştır. Optimize edilmiş ağırlık dağılımı, daha uzun dingil mesafesi, tamamen düz zemin ve düşük ağırlık merkezi aracın daha çevik olmasını sağlar ve kabin hacimini arttırır.
avantajları nelerdir?
Renault E-Tech %100 elektrikli benzersiz ve sezgisel sürüş deneyimi sunan yenilikçi bir teknolojidir.
Gelecek için Renault'nun vizyonu
Renault elektrik motorlarımızın performansını artırmak için çalışmaya devam ediyor. Tüketimi azaltmak ve böylece sürüş menzilini geliştirmek için daha verimli elektrik motorları geliştirmek istiyoruz.
Elektrikli araçlar ve hibrit araçlar arasındaki temel fark güç aktarımı ve bataryalardır.
Elektrikli araçlarda, yalnızca bataryadan alınan elektrik enerjisiyle çalışan özel bir motor bulunur.
Hibrit araçlarda içten yanmalı motor ile birlikte çalışan 1 veya 2 elektrik motoru bulunur.
Evet. Gerçekte, güncel elektrikli araçların motorları potansiyel olarak içten yanmalı motorlar kadar güçlüdür. Ayrıca kalkış sırasında hızlanma kapasiteleri daha yüksektir ve bu sayede daha keskin ve yumuşak bir şekilde hız kazanırlar.
Tüm elektrikli araçlar aynı güç dengesine sahip değildir; her şey motorun büyüklüğüne ve batarya kapasitesine bağlıdır. Bu nedenle, elektrikli aracın gücü modelin performansına bağlıdır.
Elektrikli aracın asıl ayırt edici özelliği motorudur.
Bu içten yanmalı değil, elektrikli bir motordur. Bu nedenle benzin veya dizelden değil, aracın içine yerleştirilmiş bir bataryadan alınan elektrikten güç alır.
Gücü ve sürüş menzili modele bağlı olarak değişir. Örneğin, Renault Megane E-Tech %100 elektrikli 450 km'ye varan sürüş menzili sunar (WLTP standardı) ve 220 beygir gücüne ulaşabilir.
Diğer özellikleri:
ayrıca keşfedin