HİBRİT ARAÇ NASIL ÇALIŞIR?

E-Tech full hybrid - çalışma - Renault

E-Tech hybrid teknolojisinin temelinde yatan ilke

Renault 2 farklı türde teknoloji geliştirmeyi tercih etti: Şarja takılması gerekmeyen araçlar için E-Tech full hybrid ve şarja takılabilen araçlar için E-Tech plug-in hybrid. Her iki seçenek de, sürüş keyfi ve günlük kullanım kolaylığını birleştiren uygun maliyetli ve çevre dostu araçlar sunar.

 

Bu araçlar aynı şekilde çalışır, ancak aralarında yalnızca 2 fark vardır:

  • bataryanın boyutu ve bu nedenle %100 elektrikli sürüş kapasitesi,
  • E-Tech plug-in hybrid araçlar şarj için şebekeye bağlanabilir.

hibrit güç aktarma organlarımız

Bunlar "seri-paralel hibrit" olarak adlandırılır, çünkü %100 elektrikli, hibrit (elektrik + yakıt) veya yalnızca içten yanmalı motor ile çalışma seçenekleri sunar.


İçten yanmalı motora ek olarak 2 elektrik motoru vardır.


Araca entegre yenilikçi teknolojiler (akıllı vites kutusu, enerji yönetim sistemi, enerji geri kazanımlı fren sistemi) farklı güç aktarım seçenekleri arasında geçiş yapılmasına ve gerekirse bunların aynı anda çalıştırılmasına olanak tanır. Bu da aracınızın performansının ve tüketiminin optimize edilmesine yardımcı olur.

 

E-Tech güç aktarımları mükemmel hızlanma, dinamik hız kazanma ve azaltılmış CO2 emisyonu ve yakıt tüketimi sağlar.

E-Tech full hybrid - hibrit güç aktarımı - Renault
    • benzinli motor
      benzinli motor

      İçten yanmalı motorlar özellikle yakıt tüketimini ve CO₂ emisyonunu azaltacak şekilde tasarlanmıştır. Bu motorlar partikül filtresiyle donatılır ve ekonomi, verim ve performansı birleştirir.

    • ana elektrik motoru
      ana elektrik motoru

      Aracın kalkmasına yardımcı olur, %100 elektrikli sürüş sağlar, tekerleklere güç verir ve fren yapar veya yavaşlarken bataryayı şarj eder.

    • ikincil elektrik motoru

      Marş motoru ve akü için yüksek gerilim jeneratörü olarak iş görür. Ayrıca sarsılma ve titremeyi önlemek için vites değişimlerinde stabilizatör olarak kullanılır.

    • otomatik akıllı çok modlu vites kutusu
      otomatik akıllı çok modlu vites kutusu

      Bu çığır açıcı vites kutusu optimum performans sunar. Renault Group'un F1 uzmanlığından faydalanan enerji yönetim sistemiyle birlikte çalışır. Toplamda, birlikte veya ayrı çalışabilen 2 elektrikli donanım ve 4 içten yanmalı motor donanımı aracılığıyla 15 sürüş moduna sahiptir.

    • güç elektronikleri

      sistem elektrik enerjisinin batarya ve elektrik motoru arasında aktarımını ve AC/DC dönüşümünü sürekli olarak sağlar.

    • batarya
      batarya

      Aracın hareket etmesi ve ardından elektrik modunda çalışmaya devam etmesi için gerekli enerjiyi depolayan batarya. Büyüklüğü kullanılan güç aktarımının türüne bağlı olarak önemli ölçüde değişir: full hybrid için en fazla 2 kWh ve plug-in hybrid için en fazla 10,4 kWh.

farklı çekiş modları

Hibrit motor araca güç sağlamak için sırayla veya aynı anda çalışan 2 ana motordan oluşur. Farklı çekiş modları hakkında daha fazla bilgi alın:

E-Tech full hybrid

elektrikli çekiş

Kalkışta yalnızca elektrik motoru tekerlekleri döndürür ve bu nedenle yakıt tüketilmez. Aracınızı sessizce kaldırın ve sürüş tarzınıza ve modele* bağlı olarak 5 dakikaya kadar yalnızca elektrik gücüyle saatte en fazla 130 km hızla kullanın.

 

* Austral E-Tech full hybrid 200 hp

hibrit çekiş

Bu modda, aracı hareket ettirmek için iki güç kaynağı aynı anda kullanılır.

Dinamik sürüşte,benzinli motor performansı korumak için elektrik motoruna destek olur. İki motor aracınızın gücünü artırmak için birlikte çalışır. Buna paralel hibrit çalışma adı verilir.

Bazı durumlarda, şarj seviyesi düşükse 2 motor aynı anda çalışır ancak yalnızca elektrik motoru tekerlekleri döndürür. Bu özel durumda, elektronik yönetim genel tüketimi optimize etmek ve bataryayı şarj etmek için içten yanmalı motoru aktif eder. Buna seri hibrit çalışma adı verilir.

içten yanmalı motor çekişi

Yalnızca içten yanmalı motor çalışırken, aracın tekerleklerini döndürmek ve bataryayı şarj etmek için optimum hızında kullanılır. Aracın genel tüketimi optimize edilir ve ekstra enerji elektrikli sürüşe geçişe yardımcı olmak için depolanır.

bir çekiş modundan diğerine geçiş

Bir çekiş modundan diğerine iki şekilde geçebilirsiniz:

 

  • otomatik olarak, aracın elektronik yönetim sistemini kullanarak. Bu sistem bataryanın şarj seviyesini, hızlanma ihtiyacını ve yol tipini analiz ederek çekiş modunu buna göre uyarlar ve bu da aracın performansının optimize edilmesine yardımcı olur.
 
  • manuel olarak, torpidodan, yalnızca plug-in hybrid araçlarda %100 elektrik moduna geçerken.

şarj yönetimi 

E-Tech full hybrid - akü - Renault

full hybrid araçlardaki batarya

yalnızca aracı sürerken kinetik enerjiyi kullanarak şarj edilir. Fren yapar veya yavaşlarken enerjiyi geri kazanan bir sistemleri olduğu için bu araçların şarja takılması gerekmez. Bataryayı tamamen şarj etmek için bu yeterlidir.

E-Tech plug-in hybrid - akü - Renault

plug-in hybrid araçlardaki batarya

temel olarak aracın şebekeye bağlanmasıyla ve ayrıca sürüş sırasında şarj edilir (toplam şarj kapasitesinin %10 kadarı). Plug-in hybrid araçlarda, bataryanın tamamen şarj edilmesinde kullanılan ayrı bir kapak daha vardır.

Renault E-Tech full hybrid ve E-Tech plug-in hybrid modelleri

E-Tech full hybrid - Renault Austral E-Tech full hybrid

E-Tech full hybrid

Araçlarda 2 elektrik motoru ve bir içten yanmalı motor bulunur, siz aracı sürdükçe batarya şarj edilir ve bu da aracı kullandığınız zamanların %80'ine kadar %100 elektrikli kullanıma olanak tanır (WLTP şehir içi sürüş çevrimi).

E-Tech full hybrid - Renault Captur E-Tech

E-Tech plug-in hybrid

Bu araçlarda bir içten yanmalı motor ve 2 elektrik motoru bulunur, bataryası şarj edilebilir ve bu da karma kullanımda 50 km'ye kadar %100 elektrikli kullanıma olanak tanır (farklı yol tiplerine karşılık gelen WLTP döngüsü).

hibrit araçların nasıl çalıştığı hakkında sorularınız

ayrıca keşfedin